امروز سه شنبه ‌۱۶ آذر سال ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۲۲
پست الکترونیک ما
info@ctslab.ir
تلفن تماس
077-33342250

دفتر مرکزی :

  • بوشهر، رو به روی گمرک، ساختمان مرکز تجارت بوشهر، طبقه اول واحد هفتم
  • info@ctslab.ir
  • 077-33342250

پمپ روغن

روغنی که در داخل کارتر وجود دارد با فشار توسط یک پمپ به قطعات پیشرانه رسیده و از اصطکاک شدید بین این قطعات و در نتیجه افزایش دمای آنها جلوگیری می کند. به این پمپ که نقشی کاربردی در وسیله نقلیه بر عهده داشته و نیروی محرکه خود را توسط میل لنگ به دست می آورد، اویل پمپ یا پمپ روغن گفته می شود.
اویل پمپ روغن را به سمت فیلتر روغن ارسال می کند و پس از عبور جریان روغن از درون فیلتر، این مایع به داخل مدار روغن کاری پیشرانه ارسال می شود. اویل نقشی بسیار مهم و حیاتی در خودرو دارد و هر گونه عیب یا از کار افتادگی آن منجر به بروز آسیب جدی به خودرو خواهد شد.
پمپ های روغن یا همان اویل پمپ ها به سه دسته عمده تقسیم می شوند. پمپ های دنده ای که از طریق چرخش دو چرخ دنده هم انداره کار می کنند. در این پمپ ها روغن وارد پمپ شده و با قرار گرفتن میان چرخ دنده ها و بدنه پمپ به بیرون فرستاده می شود.
نوع دوم، پمپ های روتوری هستند که از نظر عملکرد شببیه پمپ های دنده ای هستند تنها با این تفاوت که در داخل آنها از یک یک چرخ دنده استفاده شده که در داخل یک روتور داخلی دوران می کند.
نوع سوم نیز اویل پمپ های سوزنی هستند که روغن در آنها توسط یک پلانجر و فنر به خارج ارسال می شود؛ البته این نوع پمپ ها بیشتر در موتور سیکلت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
عملکرد صحیح اویل پمپ در خودرو باعث افزایش طول عمر موتور و قطعات موجود در آن می شود و در صورتی که از نواقص احتمالی این قطعه حیاتی غافل شوید، خسارت بالایی را به وسیله نقلیه شما وارد خواهد کرد.
آزمایشگاه چرخه طبیعت سبز با راه اندازی بخش پمپ  (روغن و بنزین و پمپ آب خودرو) به عنوان تنها آزمایشگاه تست کننده انواع پمپ روغن در کشور شناخته می شود که میتواند تمامی انواع پمپ روغن خودرو در بیشتر سایزهای متدوال را مطابق استانداردISIRI3289  در بند های عملکرد پمپ و دوام و راه اندازی پمپ آزمون می شود. 
 

پمپ آب

این قطعه را باید یکی از مهمترین قطعات خودرو دانست و همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه اصلی آن به جریان در آوردن مداوم آب و مایع ضد یخ و ضد جوش در داخل موتور برای تنظیم دمای آن است.
حرارت ناشی از احتراق و سوختن بنزین در موتور به دمایی تا حدود ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد می رسد و گردش سیال باید دما را در حدود ۹۰ تا ۹۵ درجه سانتیگراد نگه دارد تا موتور خودرو به صورت بهینه کار کند. واتر پمپ با روشن شدن خودرو شروع به کار می کند و با گردش مایع در درون سر سیلندر و بدنه موتور وظیفه خنک سازی آن را ایفا می کند. این مایع پس از گردش و خنک کردن موتور دوباره به رادیاتور باز می گردد تا به وسیله گردش هوا و فن های موجود دوباره خنک شود. این گردش مایع به صورت مداوم در اطراف موتور جریان دارد تا دمای موتور در حد نرمال باقی بماند.
آزمایشگاه چرخه طبیعت سبز با راه اندازی بخش پمپ  (روغن و بنزین و پمپ آب خودرو) به عنوان تنها آزمایشگاه تست کننده انواع پمپ آب خودرو با استانداردISIRI 3828، ISIRI3829، ISIRI3830، ISIRI3831در کشور شناخته می شود که میتواند تمامی پمپ آب خودرو را مطابق استاندارد ملی در بند های آزمون عملکرد و بازه و طول عمر قطعات آب بندی و طول عمر بلبرینگ آزمون می شود. 

پمپ بنزین

سوخت در تمام خودروهای با موتورهای بنزینی درون باک ذخیره می‌شود. اما این مایع حیاتی موتور به وسیله‌ی پمپ به موتور می‌رسد. در واقع سوخت مسیر بین باک و موتور را به کمک پمپ طی می‌کند. پمپ بنزین خودروهای بنزین‌سوز قطعه‌ای یک‌پارچه و واحد است که چند وظیفه‌ را یکجا انجام می‌دهد.
– ایجاد فشار در جریان سوخت
– فیلتر کردن سوخت
– ارسال سوخت
به این معنی که این قطعه که معمولا درون مخزن سوخت قرار دارد سوخت را با فشار به سمت موتور می‌رساندو در صورتی که سوخت فشار لازم را نداشته باشد عمل تزریق آن به درون سیلندرها به خوبی صورت نمی‌گیرد. علت قرار دادن پمپ سوخت خودرو درون باک، تماس مستقیم آن با بنزین، خنک شدنش در اثر این تماس و کاهش صدای فعالیتش است. البته پمپ بنزین همیشه درون مخزن نیست و برخی از انواع این قطعه روی بلوک سیلندر یا در مسیر بنزین سوار می‌شوند. فشاری که پمپ به بنزین وارد می‌کند بین ۴ تا ۶ بار است. اگر سوخت با فشاری کمتر به سمت موتور هدایت شود فرآیند پاشش و به دنبال آن احتراق به خوبی صورت نمی‌گیرد.
آزمایشگاه چرخه طبیعت سبز با راه اندازی بخش پمپ  (روغن و بنزین و پمپ آب خودرو) به عنوان تنها آزمایشگاه تست کننده انواع پمپ بنزین:1-پمپ بنزین مکانیکی با استاندارد ISIRI3284 و2-پمپ بنزین برقی سوخت (درون بک و برون باک) با استانداردISIRI 17977 در کشور شناخته می شود که میتواند تمامی انواع پمپ بنزین خودرو را مطابق استانداردISIRI3284  وISIRI17977  در بند های افزایش دما در قطعه ی الکتریکی در حال کار و مقاومت در برابر ارتعاش و فشارقطع جریان خروجی و نفوذ ناپذیری هوا و تخلیه جریان و فشارمکش خشک و دوام و مقاومت در برابر آب و ساختار و دیافراگم پمپ وجنس(مواد) و دیافراگم پمپ آزمون می شود.