امروز شنبه ‌ ۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۹
پست الکترونیک ما
info@ctslab.ir
تلفن تماس
077-33342250

دفتر مرکزی :

  • بوشهر، رو به روی گمرک، ساختمان مرکز تجارت بوشهر، طبقه اول واحد هفتم
  • info@ctslab.ir
  • 077-33342250

مشاهده اخبار

بازدید مدیر کل ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از نمایشگاه آزمایشگاه های عضو شاعا

رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه به سرعت در حال پیشرفت هستیم، ادامه داد:

 

اولین نمایشگاه ارائه توانمندی‌های آزمایشگاه های عضو شبکه شاعا استان بوشهر صبح دوشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی و کشوری در دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد.

اضافه میکنم در این مراسم جناب دکتر اولیایی ریاست محترم شاعا، دکتر بهرمند مدیرکل اداره استاندارد بوشهر ، دکتر محمودی رییس انجمن ازمایشگاههای همکار بوشهر ، دکتر مصلح ریاست محترم دانشگاه خلیج فارس بوشهر و جمع کثیری از اساتید و دانشگاهیان و نیز حضور داشتند.

دکتر محمودی رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر در افتتاحیه این همایش گفت: بر اساس قانون ، سازمان ملی استاندارد وظیفه تدوین و آزمون کالاهای وارداتی و تولید داخل، ترویج استاندارد و …را عهده دار است.

وی افزود: همکار استاندارد هستیم و وظایفی که به ما محول شده همان وظایف سازمان استاندارد است.

ایشان اضافه کرد: اولین وظیفه ما آزمون کالاها و نمونه‌های صادراتی، وارداتی و تولید داخل است. در استان بوشهر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری آزمایشگاه‌های همکار است.

رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: بالغ بر هزار و ۷۶۰ قلم کالا معادل ۹۵ درصد کالاهایی که تولید، وارد و یا صادر می‌شوند در استان بوشهر تحت ازمون قرار میگیرند.

 

ایشان ادامه داد: ۲۰ آزمایشگاه منحصر به فرد در استان بوشهر داریم و می‌توانیم خوشحال باشیم در جنوب شرقی‌ترین کشور و شمال‌غربی‌ترین نقطه کشور نمونه های مورد ازمون به بوشهر ارسال می‌شوند که این برای بوشهر افتخار است.

دکتر محمودی با اشاره به اینکه بوشهر به دلیل میزان بالای تدوین درکشور ، یکسال دبیر نمونه تدوین استاندارد انتخاب گردید.

ایشان در مقایسه استان بوشهر با استانهای همجوار اضافه کردند : در فارس تعداد اقلامی که آزمون می‌شود کمتر از یک سوم بوشهر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کالاهای وارداتی استان را مورد آزمون قرار می‌دهیم و در هرمزگان ۶۴ درصد آزمون می شود،

رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه به سرعت در حال پیشرفت هستیم، ادامه داد: از همه آزمایشگاه‌های کشور جلوتریم. تعداد کارشناسانی که در بوشهر فعالیت می‌کنند به نسبت جمعیت حتی از تهران هم بالاتر است.

ایشان افزود: نیاز به بروزرسانی دستگاه‌های خود داریم که باید دانشگاه‌ها و بانک‌ها در این خصوص با ما همکاری کنند. آزمایشگاه همکار محل مناسبی برای اشتغال جوان تحصیلکرده و باسواد است.

در ادامه، مدیر کل ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد و هیئت همراه وی؛ از اولین نمایشگاه توانمندی های آزمایشگاه های عضو شبکه شاعا استان بوشهر مستقر در دانشگاه خلیج فارس، بازدید به عمل آورد.

در بازدید ایشان از غرفه شرکت چرخه طبیعت سبز ضمن قدردانی از زحمات مدیر عامل و کارکنان مقرر گردید از همکاری ازمایشگاه باتری این شرکت در طرح های پژوهشی باتری استفاده بیشتری گردد

ارسال نظر